We want to financially support activists with different opinions who fight against injustice in the world. We also need your support for this! Feel free to donate 1 euro, 2 euros or another amount of your choice. The activists really need the support to continue their activities.

SPREAD THE INFORMATION

Any information or special reports about various countries may be published with photos/videos on the world blog with bold legit source. All languages ​​are welcome. Mail to lucschrijvers@hotmail.com.

Donations

Search for an article in this Worldwide information blog

donderdag 23 november 2017

Dankzij de Schrijfmarathon kwam hij vrij. Nu schrijft hij mee.

Kom op 2 december naar het Schrijfmarathon startevenement in Antwerpen!


In 2015 schreven we voor Albert Woodfox tijdens de Schrijfmarathon.
In 2016 kwam hij vrij.
In 2017 schrijft hij samen met jou tijdens de Schrijfmarathon kick-off in Antwerpen.
Kom naar de Schrijfmarathon kick-off op 2 december.
Beste Amnesty-supporter,

Lees dit korte bericht van Albert Woodfox:

"Mijn naam is Albert Woodfox. Ik zat meer dan 40 jaar in de beruchte Angola gevangenis in Louisiana. Het grootste deel van die tijd bracht ik door in eenzame opsluiting. Ik was veroordeeld voor een moord die ik niet heb gepleegd. De echte reden van mijn veroordeling was mijn activisme en lidmaatschap van de Black Panther-beweging.

Op 19 februari 2016, op mijn 69e verjaardag, werd ik vrijgelaten. Zonder de steun van Amnesty-activisten zoals u zat ik misschien nog steeds onterecht in de cel.

Lang geleden maakte ik een belofte: als ik ooit weer een vrij man ben, zal ik opkomen voor alle anderen die dezelfde nachtmerrie beleven, alle anderen die ten onrechte opgesloten zijn."


Kom op 2 december kennismaken met Albert Woodfox tijdens het startevenement van de Schrijfmarathon in Antwerpen en strijd met hem mee.

Op zaterdag 2 december om 10 uur geven we het startschot van onze jaarlijkse, wereldwijde Schrijfmarathon. Een hele maand lang gaan we, offline en online, brieven schrijven voor mensen in nood.

Starten doen we in de Karel de Grote Hogeschool aan de Groenplaats in Antwerpen. Samen met Albert Woodfox, Robert King, tal van BV's... en met jou?
Klik hier voor informatie.
Graag tot dan!

Het Schrijfmarathon-team.
Amnesty International, samen vechten we voor mensenrechten
Copyright © 2017 Amnesty

International Vlaanderen I

Waversesteenweg 169, 1050 Brussel 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten