Bekijk deze nieuwsbrief in uw browser. | |
Afghanistan en de grove leugens van Bart De WeverBart De Wever is vandaag hét mediapolitieke product bij uitstek. Over alles heeft hij een gehaaide uitleg en als geen ander weet hij zich te schikken naar de eisen en formats van commerciële media. Op een leugentje meer of minder wordt daarbij niet gekeken. We zien dat allemaal heel goed aan het werk in een interviewboek dat binnenkort uitkomt. Een voorproefje. Lees verder | |
“Als hij zich goed gedraagt, zullen we hem niet folteren”: de Amerikaanse garanties voor uitlevering van Julian AssangeOp 4 januari 2021 besliste de Britse rechter Vanessa Baraitser de uitlevering van Julian Assange naar de Verenigde Staten... Lees verder | |
Actie voor een verenigd BelgiëEr is bij de burgers in ons land een stilzwijgende meerderheid die belang hecht aan België, die een sterker... Lees verder | |
ManiFiesta maakt zich klaar voor 15.000 bezoekers op 11 en 12 septemberOp 11 en 12 september maakt de Wellington paardenrenbaan in Oostende zich klaar voor 15.000 galopperende feestvierders. ManiFiesta slaat er dit jaar haar tenten op voor de elfde editie van het Feest van de Solidariteit. De organisatoren pakken uit met een onuitgegeven affiche, van de Brusselse hiphop koning Zwangere Guy en Helmut Lotti goes Rock & Roll tot de wereldwijd vertaalde auteur Édouard Louis. Lees verder | |
Vlaanderen dreigt boot te missen om zware industrie te verduurzamenVoor het Europees Vakbondsinstituut ETUI onderzochten Bond Beter Leefmilieu en Reset.Vlaanderen de steunmaatregelen voor de zware industrie in België, Nederland en Duitsland. Wat blijkt? Vlaanderen hinkt achterop: subsidies en kortingen vallen een handvol grote verbruikers te beurt, terwijl ze maar weinig positieve klimaatimpact hebben. Bovendien ontbreekt een transitieplan en bijhorend budget. Lessen kunnen we trekken uit Nederland en Duitsland, die sinds 2019 een andere koers varen en forse investeringen op tafel legden. Lees verder | |
Burgerjournalistiek, powered by DeWereldMorgen.be | |
Back on Track Belgium roept op tot actie voor comfortabele en vlotte nachttreinreizenOp 1 september zal consultancybedrijf STEER-Group de resultaten bekend maken van een studie over de terugkomst van de nachttreinen die het maakte in opdracht van de Europese Commissie. Tevens is die 1ste september een belangrijke verjaardag: op 1 september 1846 vertrok de eerste nachttrein, of eerder nachtelijke trein zonder slaapwagens, vanuit Brussel naar Parijs en omgekeerd. Al een kleine twee weken tellen ze af naar deze datum. Lees verder |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten