We want to financially support activists with different opinions who fight against injustice in the world. We also need your support for this! Feel free to donate 1 euro, 2 euros or another amount of your choice. The activists really need the support to continue their activities.

SPREAD THE INFORMATION

Any information or special reports about various countries may be published with photos/videos on the world blog with bold legit source. All languages ​​are welcome. Mail to lucschrijvers@hotmail.com.

Donations

Search for an article in this Worldwide information blog

zaterdag 27 april 2024

WORLD WORLDWIDE IRAK - Avaaz - Mijn zoon is dood

 


Teken nu
De giftige gaswolken op de olievelden van BP hebben mijn eenentwintigjarige zoon Ali het leven gekost. Ik ben bereid een rechtszaak tegen het bedrijf te starten om te eisen dat ze stoppen met het dodelijk affakkelen van gas. Die praktijk heeft mijn zoon het leven gekost en zet onze planeet in vuur en vlam.
Jouw steun kan mijn eisen kracht bijzetten -- help mij ervoor te zorgen dat mijn zoon niet voor niets is gestorven!
TEKEN NU
Beste Avaaz-gemeenschap,
Mijn naam is Hussein. Mijn eenentwintigjarige zoon Ali is gestorven als gevolg van het affakkelen van giftige gassen op de olievelden van BP in Irak.

Bij het affakkelen van gas komen kankerverwekkende dampen zoals benzeen vrij, die onschuldige mensen een trage, pijnlijke dood injagen, en er komen tonnen methaan bij vrij die onze planeet opwarmen.

Ik heb BP laten weten dat ik hen voor de rechter zal slepen als ze niet stoppen met het affakkelen van gas -- en als mensen overal ter wereld mijn oproep steunen, kunnen we een perfecte storm creëren die BP doet vrezen voor hun reputatie.

Help jij me deze methaanbom te stoppen en andere kinderen zoals mijn Ali te redden? Sluit je aan.
Ik moet mijn stem laten horen voor Ali. We stikken in de lucht die we inademen. De affakkelingspraktijken van BP in Rumaila, Irak hebben in 2021 3,7 miljoen ton CO2 de atmosfeer in geblazen -- dat is meer dan de jaarlijkse uitstoot van twee miljoen auto’s!

Bij het affakkelen komt ook benzeen vrij, dat volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is gekoppeld aan kanker. Maar deze praktijk is onnodig. Het wordt hoog tijd dat aandeelhouders hun verantwoordelijkheid nemen en eisen dat de nieuwe CEO van BP een einde maakt aan het affakkelen van gas, overal ter wereld.

Ik wil deze strijd niet alleen voeren. Het zou geweldig zijn als ik naar BP kan stappen met de stemmen van honderdduizenden Avaaz-leden die mijn eenvoudige boodschap steunen: stop de dampen die onze kinderen vergiftigen. Doe je met me mee?
De Avaaz-beweging staat al jaren op tegen de fossiele reuzen op aarde, en ik hoop dat je nu samen met mij wilt opstaan tegen BP. Samen kunnen we ons inzetten voor een mooiere, eerlijkere wereld. Een wereld waarin mensen overal vrij en veilig kunnen leven en lucht kunnen inademen die ons niet doodt, maar kracht geeft.

Met hoop en vastberadenheid,

Hussein Julood Hameed Almuaardha met het Avaaz-team

De jongeman in de afbeelding is Ali Hussein Julood, de overleden zoon van Hussein.

Avaaz is een internationale burgerbeweging van 70 miljoen mensen. Wij streven ernaar de inzichten en waarden van burgers te laten weerklinken in internationale besluitvorming ("Avaaz" betekent "stem" of "lied" in verschillende talen). Avaaz heeft leden in alle landen van de wereld, ons team is verspreid over 18 landen in 6 werelddelen en werkt in 17 talen. Lees hier meer over de grootste campagnes van Avaaz, of volg ons op Facebook of Twitter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten