We want to financially support activists with different opinions who fight against injustice in the world. We also need your support for this! Feel free to donate 1 euro, 2 euros or another amount of your choice. The activists really need the support to continue their activities.

SPREAD THE INFORMATION

Any information or special reports about various countries may be published with photos/videos on the world blog with bold legit source. All languages ​​are welcome. Mail to lucschrijvers@hotmail.com.

Donations

Search for an article in this Worldwide information blog

dinsdag 17 april 2012

Getuigenis van Kyle Michiels tevens slachtoffer van politiegeweld op 16 april 2012


Maandag 16 april 2012 .

Toen er een 60-tal activisten op een vreedzame, doch kordate manier het ministerie van 

Buitenlandse Zaken wou 

binnenstappen, om uitleg te vragen waarom ze door de Belgische overheid geweigerd zijn 

om op een vlucht naar Tev Aviv 

(Isr) te stappen, is de politie gewelddadig tussenbeide gekomen.

De matrakken zijn bovengehaald en we zijn met matrak en "armyboots" teruggeslagen 

(ikzelf heb ook wat klappen gekregen, net als vele 

anderen). 

Toen hebben ze mijn broer uit onze rangen gesleept en gewelddadig opgepakt (trappen). 

Het is moeilijk om je broer zo behandeld zien te worden, dus heb ik wat geroepen en 

geduwd, waarop een 5-tal agenten me langs achter 

hebben gepakt en in de politielinie hebben gesleurd (met trappen en matrakken). 

Toen we allebei (achter een muurtje weggestopt), gehandboeid op de grond lagen, 

heeft een agent mijn broer zijn hoofd 2x hard tegen de stenen geslagen, waarop ik riep dat 

ze zot waren ("Vous êtes vous!"). Dat was toch 

een beetje agressief van mij, en ik heb een vuistslag in mijn gezicht gekregen, met een 

hevige bloedneus als gevolg (valt goed mee, ik dacht 

dat mijn schattig neusje gebroken was ). 


De foto van mijn broer heb ik bijgevoegd. Uiteindelijk is mijn broer afgevoerd naar het 

ziekenhuis.

Ondertussen zijn alle andere demonstranten ook hardhandig opgepakt, maar ik heb niet 

alles gezien, omdat een politieagent mijn hoofd plette

met zijn knie...


Uiteindelijk was het gevolg dat 1 vrouw bewusteloos is geklopt (met matrak, de meeste 

demonstranten waren vrouwen, maar dat is geen probleem voor de agenten) en nog vele 

anderen die matrakslagen hebben geïncasseerd. In totaal waren een 40-tal mensen 

opgepakt, 

waaronder een journalist en mensen die op een afstand van 20 meter stonden toe te kijken.

Als we waren opgepakt was het nog niet gedaan: iemand naast mij is geduwd, waarop 

diezelfde politieagent een aanloop nam en vol in zijn 

rug trapte zodat hij letterlijk in de cel vloog. De agenten hebben enkele minuten later 

pepperspray in de cel gespoten omdat we strijdliederen 

aan het zingen waren...

Ik werd gefouilleerd door de agent die mijn broer heeft toegetakeld, en toen hij zag dat ik 

een Michiels was (en dus de broer van mijn broer, zo slim zijn ze toch wel), heeft hij mij 

nog een slag in mijn maag gegeven.


Toen we na 5 uur cel werden vrijgelaten, was het nog steeds niet gedaan. Het politiebusje 

is achter ons aangekomen, de agenten zijn uitgestapt en zijn achter ons aangelopen. Ze 

hebben 2 mensen te pakken gekregen, een hebben ze in elkaar geslagen en daarna terug 

opgepakt, de ander is gevallen, daardoor bijna overreden door een auto en heeft een 

gebroken arm, hem hebben ze laten liggen.

Voila, dat was een kort relaas van een dag van extreem geweld vanwege de politie. Er is 

waarschijnlijk nog veel meer gebeurd, maar ik heb  niet alles kunnen zien... Ik wil toch nog 

bemerken dat we ongewapend waren, meerderheid vrouwen en een groot ouderen (40+, 

wel veel " allochtonen" zoals ze dat noemen, voor de politie gewoon "krapuul"). Van ons 

ging geen agressie uit, we hebben alleen geroepen, en als reactie op de matrakslagen 

geduwd.

Kyle Michiels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten