Ach ja, Londen 2012. Wat we krijgen: een Britse hoofdstad vol met non-Britten (de locals zijn allemaal gevlucht), pro-deo sporters en een algeheel Verbod op sociale media. Huh?
Ja, niet alleen het logo van London 2012 stamt uit de vroege jaren tachtig, ook het mediabeleid is zo achterhaald als de PVV-dierenpolitie. We citeren even uit de algemene voorwaarden voor de mensen die een kaartje hebben voor het van dichtbij bekijken van onbetaald zwetende sportmenschen:
'Images, video and sound recordings of the Games taken by a Ticket Holder cannot be used for any purpose other than for private and domestic purposes and a Ticket Holder may not license, broadcast or publish video and/or sound recordings, including on social networking websites and the internet more generally, and may not exploit images, video and/or sound recordings for commercial purposes under any circumstances, whether on the internet or otherwise, or make them available to third parties for commercial purposes.'
Zelfs van buitenaf foto's maken van de Olympische bouwwerken schijnt al problematisch te zijn.
Riekt een beetje naar de wijze waarop de FIFA twee jaar geleden in Zuid-Afrika arme straatverkopers de nek om probeerde te draaien omdat ze van hun spaarcentjes een voorraadje vuvuzela's voor de handel hadden gekocht. Het kan niet anders dan dat één of andere sponsor zijn vettige vinger in de mediabeleidspap heeft gestoken. Iedere andere weldenkende evenementorganisatie zou juist blij zijn met een zo groot mogelijke online buzz, zou je denken.
Maar ja, zoals we al eerder schreven: de Olympische Spelen zijn 80 procentbusiness en 20 procent play.
Bron :
Geen opmerkingen:
Een reactie posten