Twitter telt een half miljard geregistreerde gebruikers die dagelijks samen zo’n 175 miljoen tweets verzenden. Elke seconde komen daar 11 gebruikers bij. Maar wat hebben al deze mensen te vertellen?, vroeg de Harvard Business Review zich af. Niet veel blijkt. Ze vroegen 1.443 Twitteraars om 43.738 tweets te rangschikken in acht categorieën. Ze kwamen tot de vaststelling dat amper 36% van de tweets ‘het waard zijn om gelezen te worden’ en dat is erg weinig, gezien Twitteraars zelf kiezen wie ze willen volgen.
De onderzoekers zeggen er wel bij dat degenen die de tweets evalueerden misschien niet representatief genoeg waren voor de gemiddelde Twitteraar omdat ze voornamelijk gefocust zijn op technologisch en algemeen nieuws.
Toch komen ze tot een paar intereessante conclusies: Wees helder, niet cryptisch en maak geen tweets bestemd voor enkel ‘insiders’. Overdrijf niet met het gebruik van hashtags en retweet geen berichten die privé zijn.
De onderzoekers zeggen er wel bij dat degenen die de tweets evalueerden misschien niet representatief genoeg waren voor de gemiddelde Twitteraar omdat ze voornamelijk gefocust zijn op technologisch en algemeen nieuws.
Toch komen ze tot een paar intereessante conclusies: Wees helder, niet cryptisch en maak geen tweets bestemd voor enkel ‘insiders’. Overdrijf niet met het gebruik van hashtags en retweet geen berichten die privé zijn.
De interessantste tweets? Opmerkelijk genoeg die tweets die eigen werk promoten, vooral wanneer vergezeld van een link naar dat werk. Even interessant vinden we andermans plotse gedachten, zolang het antwoord op wat wordt getweet niet 'Kan het iemand schelen?' is...
De meest storende tweets? Mensen die hun beklag maken over anderen en mensen die denken elke minuut van hun leven openbaar te moeten maken. Tweets die het antwoord geven op de ongestelde vraag ‘Wat ben je aan het doen?’ 'X checked in at Y...' en dat soort berichten.
De meest storende tweets? Mensen die hun beklag maken over anderen en mensen die denken elke minuut van hun leven openbaar te moeten maken. Tweets die het antwoord geven op de ongestelde vraag ‘Wat ben je aan het doen?’ 'X checked in at Y...' en dat soort berichten.
Bron : Harvard Business Review / Express.be
Geen opmerkingen:
Een reactie posten