We want to financially support activists with different opinions who fight against injustice in the world. We also need your support for this! Feel free to donate 1 euro, 2 euros or another amount of your choice. The activists really need the support to continue their activities.

SPREAD THE INFORMATION

Any information or special reports about various countries may be published with photos/videos on the world blog with bold legit source. All languages ​​are welcome. Mail to lucschrijvers@hotmail.com.

Donations

Search for an article in this Worldwide information blog

maandag 30 april 2012

Onschuldige man dankt politiegeweld aan verzameling Kung Fu-films


Dan Halsted na het incident waarbij hij vijf keer getaserd werd.
Het parket van de Amerikaanse stad Portland (Oregon) argumenteerde dat een agent recht en reden had om een man, die geen weerstand bood en geen strafblad had, herhaaldelijk met een taser toe te takelen. Later bleek immers dat de man in het bezit was van een collectie klassieke Kung Fu-films.
De agent viel Dan Halsted aan toen de man naar huis wandelde.

Graffiti
Halsted werd vijf keer geraakt met een taser omdat de agent meende dat hij graffiti op een nabijgelegen gebouw had gespoten.

"Ik wandelde naar huis toen ik plots het licht van een zaklamp in mijn ogen kreeg. Ik stopte, en hoorde iemand zeggen 'Grijp hem'. Ik hoorde voetstappen mijn kant opkomen, dus draaide ik me om en zette ik het op een lopen".

"Bel de politie!"
Halsted dacht dat hij overvallen werd. "Ik riep de hele tijd 'bel de politie!', maar besefte niet dat ik met politie te maken had. Ze hebben zich niet geïdentificeerd".

"De agent die me arresteerde verzon een ander verhaal in zijn verslag. Hij stelde dat ik over de straat rende met enkele andere mensen".

Dat verklaarde de agent ook in de rechtbank nadat Halsted hem had aangeklaagd. In werkelijkheid kwam Halsted terug van een restaurantbezoek en werd hem nooit iets ten laste gelegd.

"Kung Fu films? Dan ben je gewelddadig"
Tijdens het proces haalde de aanklager de collectie Kung Fu-films van Halsted, die na het incident werd aangetroffen in zijn flat, aan om te bewijzen dat Halsted gewelddadig is.

De jury pikte dit argument evenwel niet en het stadsbestuur moet Halsted nu een schadevergoeding van 250.000 dollar betalen. De agent die hem taserde is nog altijd in dienst.

Bron : boingboing.net / De Morgen / Luc Beernaert

Kanttekening :

Uit persoonlijke ervaring is de politie in   België goed op weg om dezelfde richting  in te slaan...

Onschuldige mensen , zonder weerstand , ziekenhuis in te slaan ...

Eerst geweld gebruiken  en dan praten als het nog kan ...  

Zie blogs :




Luc Schrijvers


Geen opmerkingen:

Een reactie posten