Goeienavond beste lezer, Zaterdagavond, acht uur, dan wordt de kloof duidelijk. Tussen enerzijds de feestelijke types die –eindelijk! – aan een lange nacht beginnen, en anderzijds de stiltezoekers die onder hun dekentje kruipen in het zalige besef dat ze nergens naartoe moeten. De kunst bestaat erin om niet in de kloof te vallen. Het overkomt de beste binnenhuismensen toch nog minstens een paar keer per jaar: ingaan op een uitnodiging en daar vervolgens heel veel spijt van krijgen. Je moet het meegemaakt hebben om te weten hoeveel uren je kunt zitten wikken en wegen welk excuus dan nog acceptabel is om eronderuit te komen. Twijfel niet langer aan je recht om terug te krabbelen, adviseert wetenschapsjournalist Hilde Van den Eynde: “Je bent helemaal niet raar. Je bent introvert, en voor een introvert is elk feestje een escaperoom.” Of iedereen er zo over denkt, leest u in het stuk hieronder. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten