We want to financially support activists with different opinions who fight against injustice in the world. We also need your support for this! Feel free to donate 1 euro, 2 euros or another amount of your choice. The activists really need the support to continue their activities.

SPREAD THE INFORMATION

Any information or special reports about various countries may be published with photos/videos on the world blog with bold legit source. All languages ​​are welcome. Mail to lucschrijvers@hotmail.com.

Donations

Search for an article in this Worldwide information blog

vrijdag 31 augustus 2012

ING-bankier over ontslagen werknemer: ‘Jij hebt wel elke avond met je dikke kont op de bank gezeten’


Bij onze noorderburen is Nick Jue, de topman van ING Nederland, in opspraak gekomen nadat hij in een interview in De Telegraaf uithaalde naar sommige werknemers bij de bank. De bank voerde de voorbije jaren in Nederland reorganisatie na reorganisatie door en sneed daarbij grondig in het werknemersbestand, waardoor 8.000 werknemers hun baan verloren.

'Ik ben een keer uitgescholden door een vrouw die - volgens haar door mij - haar baan verloor toen de postkantoren werden gesloten. Ik zei het natuurlijk niet, maar dacht toen wel: 'Maar jij hebt wel elke avond met je dikke kont op de bank 'Goede tijden, Slechte tijden' zitten kijken, terwijl ik iedere avond nog aan het werk ging'.", aldus Jue. 'Inmiddels is het kwartje bij de meeste ING’ers wel gevallen,' denkt Jue.  „Ik denk dat de mensen nu wel wakker zijn.”

De kritiek wordt als totaal ongepast ervaren, vooral wanneer men bedenkt dat ING  in 2008 met 10 miljard euro aan belastinggeld werd gered nadat de ellende met rommelhypotheken het concern deed wankelen. Ook vorig jaar voerde de ING-directie een paar typische noodingrepen door: terwijl de ING-gepensioneerden te horen kregen dat ze voor het tweede achtereenvolgende jaar geen indexatie kregen, werden de miljoenenbonussen voor de directie wel werden gehonoreerd.

In een reactie noemde Jue zijn uitspraken gisteren een ’uitglijder’. „Ik kan mij goed voorstellen dat deze uitspraak bij mensen in het verkeerde keelgat is geschoten en eventueel als kwetsend wordt ervaren. Dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest”.

Bron : De Telegraaf / Express.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten