SPREAD THE INFORMATION

Any information or special reports about various countries may be published with photos/videos on the world blog with bold legit source. All languages ​​are welcome. Mail to lucschrijvers@hotmail.com.

Search for an article in this Worldwide information blog

maandag 2 januari 2023

#WORLD #WORLDWIDE #THENETHERLANDS #HOLLAND #gaykrant, #LGBTQ+ #Gay #Homoseksualité #News #Journal #Update - 🌈Gaykrant Nieuwsbrief🌈

 

View this email in your browser
Nieuwsbrief
Nummer 11
Agenda

21 januari | Winter Pride on Tour
27 januari | Uitreiking van de Burgemeester Dalesprijs

Blijf op de hoogte en klik hier voor de actuele agenda
 
Gast column
Leon

Over vijf jaar…

Weet jij al waar je over vijf jaar wilt staan? Interessant om daar eens over na te denken!
Ook de redactie van de Gaykrant is, onder leiding van Rick van der Made, met deze vraag bezig. Vorige week mocht ik aanwezig zijn bij een redactievergadering, waar we met elkaar spraken over de toekomst van onze mooie, interessante online krant.

Verbinding
Het belangrijkste antwoord op de vraag was het (blijven) werken aan verbinding. Natuurlijk met de lezers van de Gaykrant. Het is tenslotte een platform dat staat voor het informeren en het voeren van actie voor acceptatie van iedereen - al dan niet behorend tot het alfabet van de genderwereld - maar ook verbinding met de medewerkers onderling.

Ervaringsverhalen
Voor mij persoonlijk betekent het dat ik met andere columnisten schrijf over eigen ervaringen en dat we met elkaar lezers mogen inspireren en motiveren. Lezers die, zoals ikzelf, (te) lang in de kast zaten.
Het delen van verhalen zorgt ervoor dat lezers hopelijk handvaten krijgen. Wellicht herkennen zij zich in de columns en ook al voelen zij zich nog zo alleen, is hun zelfbeeld gekelderd tot ver onder de streep, wat zou het gaaf zijn als we met elkaar dat beeld kunnen kantelen.

Hoe werken we aan die verbinding?
Dit zullen we komende jaren met elkaar doen door volop columns en nieuwsberichten te delen. Door evenementen te organiseren en nieuwe podcastseries uit te rollen. We bouwen met elkaar aan nog meer veiligheid en gelijkheid. Jij bent prachtig en mag zijn wie je wilt.

Ik vind het fantastisch dat ik deel mag uitmaken van deze mooie groep mensen. Je kunt rekenen op mijn columns. Al zou ik hierdoor maar één persoon op deze wereld helpen of inspireren, dan heb ik mijn doel bereikt. Let’s connect!!


 
De hand van de hoofdredacteur

Ik wens alle lezers, volgers, sponsors en medewerkers van Gaykrant een gezond, gelukkig en gezellig 2023 toe. 

 

Al weet niemand wat het nieuwe jaar allemaal voor ons in petto heeft, toch kunnen we nu reeds uitkijken naar een aantal belangrijke momenten. 

 

Als eerste zal de Eerste Kamer zich in januari buigen over de toevoegingen ‘handicap’ en ‘seksuele gerichtheid’ aan artikel 1 van de Grondwet. Een belangrijke stap waar jaren voor gestreden is. 

 

Dan zijn er woensdag 15 maart de Provinciale Statenverkiezingen. Wij zullen met onze vaste rubriek “Uit de kast, in de raad / in de kamer” deelnemers uit de regenbooggemeenschap die aan de verkiezingen meedoen het woord geven. 

 

 

Het derde grote moment is dat van Pride Amsterdam. Dit evenement zal voortaan Pride & Queer heten en zal twee weken duren. De bedoeling is alle groepen binnen de regenboogfamilie meer ruimte te bieden. Het thema van Pride 2023 wordt #YouAreIncluded. Groei en volwassenwording van een maatschappelijke beweging als de LHBTI+ gaat onherroepelijk gepaard met meer (politieke) verschillen en inzichten en met een emancipatieproces voor iedere groep en ieder individu. Elke letter van de regenboogfamilie moet een plek onder de zon krijgen. Daarmee is #YouAreIncluded een belangrijk thema, want laten we niet vergeten dat we allemaal tot de regenbooggemeenschap behoren, ongeacht kleur, ras, geloofsovertuiging, politieke voorkeur, handicap, gender of seksuele gerichtheid. 

 

Gaykrant zal uiteraard over deze en alle onderwerpen die ons aangaan ook in 2023 blijven publiceren en daar waar nodig haar stem laten horen. Online, in Den Haag, bij gemeenten, en bij bedrijven en organisaties die nog een zetje in de goede richting van de regenboog nodig hebben. 

 

Op naar 2023!

 

Rick van der Made 

 
Top 5 artikelen
Heeft u onverhoopt toch iets gemist, we hebben een gevarieerde selectie voor u gemaakt van de afgelopen maand.


Sjors van der Panne | ‘De dood is voor mij geen eng onderwerp.’
Julia Kiryanova | Our Dilating Arcana: The Realm of Crossed Destinies
Thomas Garrod-Pullar | Kleurenblind
Paarse Vrijdag 2022 | Drieduizend scholen deden mee
Uit het leven | Over zelfdoding onder LHBTI+

 

Wie zijn nu al die medewerkers?
Wie ben je?
Ik ben René Roza,
doopnamen: René Aard Adrianus
 
Hoe oud ben je?
Ik ben 69 jaar oud,
in Zeeland geboren in het Watersnoodrampjaar
 
Wat zijn je pronouns?
Heb het maar over mij als: hij, hem, zijn
Ik ben een man, ik ben gay
 
Waar liggen je interesses?
Er is heel veel dat mij interesseert: kunst in het algemeen, theater (actief en passief) in het bijzonder en dan alle podiumkunsten! Daarnaast literatuur, reizen, historie, het Bourgondische leven. Je kunt wel zeggen, dat ik een levensgenieter ben. Maar wel een die met twee voeten in het hier en nu staat: de actualiteit, het milieu, de sociale media en een groot onrecht als discriminatie (op elk mogelijk vlak) hebben mijn grootste aandacht.
 
Wat doe je in het dagelijks leven?
Als pensionado heb ik tijd om me vooral bezig te houden met dát wat me het meest raakt en energie oplevert: het theater, als maker en als toeschouwer, meebelever.
Ik kan daarin die dingen doen die ik graag wil. Eigen keuzes maken en er mensen bij betrekken die daar in mee willen gaan
 
Wat is je functie bij GayKrant?
Ik ben gevraagd om theaterrecensent bij GayKrant te worden en dat leek mij wel wat. Ik wil graag alle podiumkunsten hier de revue laten passeren. Mijn passie voor theater op een positief kritische manier aan de lezers overbrengen
 
*
Website
Email
Facebook
Instagram
Twitter
YouTube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten